Het brede spectrum van het facilitaire speelveld binnen een productieomgeving

In de periode december 2019 tot mei 2020 heb ik (Joël de Brouwer) namens DFM het beheer van de facilitaire afdeling binnen Thetford EU, een productiebedrijf aan de Vosdonk in Etten-Leur, op mij genomen. Door natuurlijk verloop, was er behoefte aan tijdelijke ondersteuning in het continueren van de facilitaire afdeling. Een fijne werkomgeving waarin ik naast de dagelijkse facilitaire operationele vraagstukken een aantal mooie projecten heb opgepakt.

Door de sterke ontwikkelingen die Thetford doormaakt, is men in een korte periode letterlijk de hoogte in gegaan met de plaatsing van een entresolvloer, die in een van de hallen inmiddels als ruimte fungeert voor de Technische Dienst.  In dit traject heb ik de verantwoording gepakt gedurende het offertetraject tot de volledige plaatsing en oplevering van de vloer. Een mooi uitdagend project waarin op de centimeter nauwkeurig is bekeken hoe de ruimte dusdanig vrij gespeeld kon worden zodat de aannemer voldoende ruimte had om veilig en efficiënt te werk te kunnen gaan.

Momenteel wordt nog hard gewerkt aan het verduurzamen en upgraden van het pand aan de Nijverheidsweg door de plaatsing van een nieuwe buitengevel.  Vanaf offertetraject tot uitvoering heb ik de werkvoorbereiding gepakt en met name de communicatie verzorgd richting interne klant en de betrokken aannemers/onderaannemers. In het organiseren van een Toolbox meeting tot aan het actief informeren van alle betrokken afdelingen, het is van belang om te blijven communiceren zodat de veiligheid en continuïteit binnen het bedrijf gewaarborgd blijft.

Tevens heb ik een aantal mooie inkooptrajecten opgestart die i.v.m. de Corona situatie on hold zijn gezet. Deze trajecten heb ik op tactisch niveau voorbereid zodat de werkzaamheden, indien de situatie het weer toelaat, verder opgepakt kunnen worden. Naast het opstarten van deze trajecten, heb ik met gezamenlijke effort een efficiëntie slag weten te maken in het contractbeheer. Een goede basis waar de klant weer mee vooruit kan. De meerwaarde die ik vanuit DFM voor de klant heb betekend zat met name in een stuk ontzorging, professionalisering en servicegerichtheid. Een erg leerzame periode binnen een mooie organisatie waarin ik de samenwerking en collegialiteit als zeer positief heb ervaren.

Weten wat DFM voor uw organisatie kan betekenen?